وزیر بهداشت خبر داد:
خدمت رسانی اورژانس با انجام ۶ میلیون ماموریت و پاسخ به ۲۰ میلیون تماس
به گزارش آزمایشگاه رادین، وزیر بهداشت و درمان با اشاره به برقراری سالانه 20 میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت های پزشکی «اورژانس 115»، اظهار داشت: از این تعداد تماس، 6 میلیون مورد آن منجر به انجام ماموریت امداد و نجات توسط نیروهای خدوم اورژانس در مناطق مختلف کشور می شود که البته بخش قابل توجهی از تماس ها برای ارائه خدمات درمانی نیز با مشاوره نیروهای متخصص مستقر در مرکز(واحد دیسپچ اورژانس) حل و فصل می شود.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا ظفرقندی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۳۷ طرح مرکز فوریت های پزشکی(اورژانس) سراسر کشور، سرعت عمل در اجرای ماموریت و انتقال بیماران و تشخیص و درمان مصدوم را سه خاصیت بارز نیروهای اورژانس مطرح کرد و اضافه کرد: روزانه حدود ۵۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ برقرار می شود و به طور متوسط ۱۵ هزار ماموریت نیز در هر شبانه روز بر طبق تماسهای دریافتی در کشور به انجام می رسد که کاری بسیار بزرگ و ارزشمندی است.
وی با اعلان اینکه افتتاح این طرح های جدید قدمی بزرگ در راستای بهبود خدمات به مردم است، اظهار داشت: «پایگاه های جدید، موتورلانس ها، سامانه های پایش و ردیابی ناوگان آمبولانس و تفسیر هوشمند نوار قلبی» همچون طرح های افتتاح شده در امتداد تقویت نیروها در پروسه انجام ماموریت و خدمت رسانی بهینه به مردم است.
دکتر ظفرقندی اشاره کرد: نیروهای اورژانس در خط مقدم سیستم سلامت بصورت شبانه روزی و به رغم برخی کمبودها خصوصاً در بحث نیروی انسانی با تحمل سختی و فشار کار خدمات قابل توجه و موثری را ارائه می دهند که توسعه و تقویت زیرساخت ها همچون بهره برداری از پروژه های جدید و همین طور جذب نیروی کارآمد بوسیله آزمون استخدامی سبب افزایش کارایی و رفع مشکلات موجود در راه خدمت رسانی بهینه نیروهای اورژانس خواهد شد.
براساس این گزارش، بهره برداری از ۱۳۷ طرح و پروژه مرکز فوریت های پزشکی(اورژانس) با اعتباری بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان، امروز و بصورت همزمان در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مدیران این وزارتخانه بصورت ارتباط تصویری(وبیناری) در سراسر کشور شروع شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب