سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت وگو با آزمایشگاه رادین:

اعتماد عمومی مهم ترین سرمایه هر سازمان خدمت رسان است

اعتماد عمومی مهم ترین سرمایه هر سازمان خدمت رسان است

به گزارش آزمایشگاه رادین سخنگوی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه اعتماد عمومی مهم ترین سرمایه هر سازمان خدمت رسان است، اظهار داشت: هلال احمر که یکی از بزرگترین شبکه های داوطلبی را در بین سایر جمعیت های ملی صلیب سرخ و این جمعیت به خود اختصاص داده متعهد به پیروی از فرهنگ شفاف سازی در تمام فعالیتهای بشردوستانه است.


محمدحسن قوسیان مقدم روز جمعه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سؤال که برای افزایش میزان اعتماد عمومی به هلال احمر چه باید کرد؟، عنوان کرد: اعتماد عمومی مهم ترین سرمایه هر سازمان خدمت رسان است که جمعیت هلال احمر در طول سال های فعالیت خود از این امتیاز بزرگ بهره مند بوده است، گرچه در بعضی ادوار به علت اغراض سیاسی، جناحی یا رسانه ای و گاهی به علت پاره ای تخلفات که خارج از بدنه خدوم جمعیت به وقوع پیوسته این اعتماد خدشه دار شده اما اخلاص در عمل بعنوان سرلوحه کار داوطلبان و کارکنان این جمعیت همواره باعث حفظ و افزایش اعتماد عمومی به این سازمان مردم نهاد بوده است.
وی افزود: برای افزایش میزان اعتماد عمومی مردمی به هلال احمر اولین اقدام و نخستین قدم شفاف سازی و اطلاع رسانی در مورد نحوه هزینه کرد کمک های جمع آوری شده مردمی در زمان ها و مواقع مختلف می باشد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: ازاین رو جمعیت هلال احمر با ساخت انواع کلیپ، نشر بروشور، بیلبورد و نظایر آن و همینطور عرضه توضیحات از راه رسانه های عمومی و فضای مجازی نسبت به عرضه توضیحات اقدام می کند.
قوسیان مقدم توضیح داد: مردم و جامعه می بایست علاوه بر داشتن اطلاعات در مورد برنامه ها و فعالیتهای جمعیت هلال احمر، در مورد بازخورد و میزان خدمات عرضه شده و میزان تأثیر برنامه های اجرا شده آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشند و هلال احمر می بایست با اطلاع رسانی و شفاف سازی تمامی برنامه ها و فعالیت ها را برای عموم مردم تشریح و در ادامه هم میزان تأثیر و اثرات اجرای آن طرح ها و برنامه ها را عرضه کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از کوشش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و پشتیبانی از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیشتر از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تاکنون در راه اهداف انسان دوستانه و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.





منبع:

0.0 / <5
1756
1399/10/26
23:54:48
تگهای خبر: خدمات , خدمت رسانی , سلامت , هزینه
X
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین